Kota Tua. Jakarta
Café Batavia
Port vell. Jakarta
Dutch quarter Jakarta
Mona. Monument Nacional. Jakarta
Catedral de Jakarta
Mesquita d'Istiglal. Jakarta
China town. Jakarta
Ancol Beach
Volcà Tangkuban Parahu
Conversa amb un "vespista" a Batu Karas.
Pangandaran
Cagar Alam Pangandaran. ( I les vuit següents)
Dieng
Borobudur. ( I les nou següents)
Barri vell. Yogyakarta ( I les cinc següents)
Taller de marionetes
Ratu Boko. ( I les tres següents)
Candi Prambanan. ( I les vuit següents )
Ruta a Tulungagung
Camí cap a Gunung Bromo. Parc Nacional
Sea sand
Gunung Bromo
Probolinggo. ( I les tres següents )
Ben d'hora emprenc la
ruta cap al port de Bakahueni per
agafar el Ferri que em canviarà d'illa, malgrat l'hora de sortida de la ciutat,
la circulació és molt densa però un cop superada la zona urbana es fluïdifica suficientment
per avançar mitjanament bé. A l'arribada al port em pregunten quin vaixell vull
agafar si l'executive o
el normal, pregunto la diferència i em diuen que el temps, l'executive,
tarda una hora i el normal tres; no ho dubto ni un minut i el preu no és
significatiu, ja que pago al canvi uns nou euros per al meu passatge i el de la
moto; amb el tiquet d'embarcament em dirigeixo a la rampa d'accés del vaixell,
deixo la moto a coberta i salpem en menys de deu minuts! He tingut sort. La
travessia és plàcida i l'hora passa de pressa, a Merak, el port de la ciutat de Cilegon, el desembarcament també és ràpid i en
poca estona estic altre cop immers en el transit de la ciutat. La distancia
fins a Jakarta, és de cent trenta quilòmetres, al GPS tinc programat el meu
hotel com a destinació final i em dóna un temps del recorregut de cap a tres
hores i mitja, mentre condueixo penso que la carretera, sense ser cap
meravella, em deixa conduir a una velocitat suficient per fer el trajecte amb
molt menys temps, però descobreixo el meu error a l'entrada de l'enorme zona
metropolitana de Jakarta, els últims trenta quilòmetres són d'un trànsit
infernal i caòtic sota un sol inclement. Arribo passades les dues de la tarda i
el petit hotel que he reservat, compleix les expectatives que tenia, però la
dimensió de la ciutat fa que tingui lluny els principals punts que vull visitar
i hauré d'espavilar per cercar un transport alternatiu i no deixar la pell
sobre la moto.
El primer que faig avui és portar
la moto al concessionari BMW de Jakarta per fer la quarta revisió d'aquest
viatge, porto ja prop de quaranta mil quilòmetres d'ençà que vaig sortir de
Girona i la moto es comporta bé, no he tingut cap problema més que el
manteniment periòdic. El concessionari, tot i estar dins la ciutat, és lluny
d'on estic i l'enorme volum de trànsit que hi ha a la ciutat em fa tardar una
hora i mitja per fer els vint-i-un quilòmetres. En arribar m'atenen a recepció
i explico el que necessito, són atents i em faran la moto al mateix dia, demà
puc recollir-la.
Amb un taxi, travesso tota la
ciutat fins a la ciutat vella i el port, i un cop allà camino fins al port vell
per veure les embarcacions tradicionals de fusta, que estan amarrades en una de
les dàrsenes. Aquests vaixells són vells, els hi manca manteniment, però tenen
l'encant "vintage"; em passejo pel moll, per les zones de càrrega i
descàrrega, els estibadors em saluden i em miren encuriosits, en arribar al
final, torno pel costat on hi ha els bucs que porten contenidors i em dirigeixo
altre cop cap a la plaça de Fatahillah i
la zona de Kota Tua, entro al
cafè Batavia i degusto un cafè
amb gel. És un local emblemàtic d'estil colonial, però inaugurat el 1991, està
situat davant de l'antic ajuntament. Dino en les proximitats i gaudeixo de la
tranquil·litat de la plaça des de l'ombra de la terrassa on allargo la
sobretaula tot escoltant un grup de música que toca al carrer.
Tinc al cap tres coses per veure
avui, el Monas, monument nacional, la
mesquita d'Istiglal i la catedral
catòlica. Tots tres llocs estan a prop l'un de l'altre i m'hi acosto amb una
moto-taxi, pràctica i ràpida que em deixa en el recinte del Monas, a Medan Merdeka,
en el centre de la ciutat. El monument de forma fàl·lica de cent trenta-dos
metres d'altura, commemora la independència del país sobre el govern colonial
holandes. A l'altre costat de la plaça hi ha la mesquita i davant d'aquesta la
catedral.
Masjid Istiglal és la principal mesquita de Jakarta
i la més gran de tot el sud-est asiàtic, es va acabar de construir l'any 1978 i
el seu estil és modern, internacional i té un sol minaret de quasi cent metres
d'altura, els terres són de marbre i ceràmica i molta ornamentació és
amb feta amb acer inoxidable. Els visitants no musulmans no poden entrar a la
sala d'oració però si veure-la des de la balconada del segon pis. És un edifici
que no et deixa indiferent.
L'església catòlica de davant és
la catedral de Jakarta. Es va acabar el 1901 encara amb el domini dels
holandesos i és d'estil gòtic. Igual que a la mesquita, hi havia bona afluència
de fidels i visitants.
Moltes grans ciutats tenen el seu
barri xinès, el Chinatown; Jakarta no és excepció i té diversos barris on viuen
i tenen els seus negocis ciutadans d'origen xinès, el principal a Jakarta, pot
ser Glodok i aquí és on he donat un tomb en el matí d'avui, Glodok però, no te
l'encanto d'altres ciutats. Tot i això, és interessant veure la seva vida, els
mercats i la seva gent.
Deixo Glodok i per una avinguda on
exposen les seves pintures, a peu de carrer, diferents artistes, arribo fins a
Kota Tua i els seus voltants, és una zona relaxada de vianants on aprofito per
dinar-hi.
Haig de recollir la moto del
concessionari, és a l'altre extrem de la ciutat i prenc un taxi per fer el
recorregut. En arribar ja tinc la moto a punt, canvi d'olis, filtres i tot allò
que estableix en una revisió general. Torno cap a l'hotel sense les indicacions
del Google Maps, ja que s'han exhaurit les dades de la meva SIM Card, només
disposo d'una petita orientació de situació que em dóna la localització però
l'intens trànsit de la ciutat, les retencions monumentals i la falta
d'orientació em fan vagar sense rumb i m'allunyen del meu destí, necessito
comprar una altra SIM Card, però em trobo en una zona allunyada de cap centre
comercial, intento avançar segons la meva intuïció i cada cop estic més perdut
envoltat d'una multitud de cotxes i motos que m'empenyen a seguir un flux que
no sé on va. A poc a poc, reoriento cap a la direcció encertada i entro en una
zona urbana més comercial, trobo una botiga de telefonia i compro una SIM Card
nova i ara si, ja tinc l'orientació necessària per arribar a l'hotel. He tardat
quatre hores i més de seixanta quilòmetres de volta per fer un recorregut de
vint quilòmetres.
Vaig perdre una de les bateries de
la càmera de fotos, no sé com, segur que en posar-me-la a la butxaca em va
caure, haig de comprar-ne un altre per tenir de recanvi; també vull comprar uns
guants, els que porto tenen ja moltes milles i s'estan trencant. No trobo cap
botiga especialitzada en càmeres pels voltants i no m'hi capfico més, ja la
trobaré en un altre lloc; de guants sí que n'he trobat, hi ha un carrer de la ciutat
especialitzat en recanvis per a moto, tots els seus comerços despatxen
diferents especialitats i tot i que està bàsicament dirigit a la moto petita,
que és gairebé la totalitat de les motos que circulen per Indonèsia, he trobat
un parell de guants similars als que portava.
Amb les compres fetes me'n vaig a
Ancol, un passeig marítim amb una platja petita, un lloc agradable per
passejar-hi i passar l'estona. No està molt concorregut, hi ha alguna família
que dina de pícnic a la sorra de la platja i alguns es banyen.
Camí cap a Bandung, des de
Jakarta, hi ha el volcà Tangkuban Parahu dins el parc natural del mateix nom.
És un volcà actiu i la seva última erupció va ser el 2015, hi ha moltes
fumeroles de vapor de sofre que surten de les parets interiors del cràter. L'accés
a la muntanya és una bona carretera que puja sobtadament, és d'aquells
paisatges que sense tenir una similitud física et recorden a un altre lloc, en
aquest cas les pedres volcàniques utilitzades per a les tanques de les cases i
d'altres construccions em porten a la Garrotxa i als voltants d'Olot on moltes
cases rurals estan fetes amb pedra tosca. El final del camí et deixa al límit
del cràter, a uns mil vuit-cents cinquanta metres d'altura, tot i que l'altura
total de la muntanya supera els dos mil metres. S'ha de pagar entrada però per
poder arribar-hi, 30.000 rupies, quasi dos euros pels nacionals i deu vegades
més pels estrangers. El paisatge que es veu des del mirador és magnífic i
contemplar tota la magnitud de la muntanya un plaer pels ulls. La facilitat de
l'accés fa que la muntanya sigui molt concorreguda i conseqüentment això porta
tot el mercadeig típic dels llocs turístics.
Arribo a primera hora de la tarda
a Bandung, em noto refredat, em pica la gola i estic congestionat, descanso una
estona, llegeixo i al vespre surto a sopar pels voltants.
Bandung no té gairebé res
d'especial, tot i que sembla una ciutat ben ordenada, al matí dono una volta
pel centre i arribo fins al mercat de Pasar Baru i el centre comercial de la
zona que està molt animat. Al migdia, torno a estar congestionat, dino a prop
de l'hostel i me'n vaig a descansar i ja no surto fins al vespre cap al centre
de la ciutat on l'ambient ha canviat radicalment. Els bars estan oberts, molts
amb música en directe i el jovent es reuneix en els locals amb una gatzara
animada.
Una bonica ruta em porta fins a
les platges de Batu Karas i Pangandaran, dos llocs on els afeccionats al surf
poden practicar el seu esport preferit, Batu Karas és una platja poc
urbanitzada on la gent viu molt tranquil·la. La pesca i el turisme són les
seves principals fonts d'ingressos. Quan hi arribo, em paro al costat de mar,
en un banc solitari a l'ombra d'unes palmeres, amb la intenció de descansar una
mica abans d'arribar a la meva destinació final, Pangandaran; la vista que tinc
davant és preciosa i gaudeixo d'aquesta tranquil·litat de la zona tot menjant
unes galetes que m'entretindran la gana. No han passat gaires minuts quan
s'acosta un jove amb una Vespa, em ve a saludar, es presenta i molt educadament
em pregunta si em molesta la seva conversa - no, en absolut, li dic jo, s'asseu
al banc i s'interessa pel meu viatge, i d'on vinc, ell està viatjant amb la
seva Vespa des de Yogyakarta, d'on és, fins a Jakarta, on treballa, de
dissenyador, li agraden les motos i en especial la seva que ja té vint-i-cinc
anys i una pila de quilòmetres. Xerrem una estona i s'acomiada per seguir la
seva ruta. Jo em quedo una estona més gaudint del lloc i després també continuo
fins a la meva destinació a Pangandaran.
M'allotjo als afores de la ciutat,
i molt a prop de la platja, l'homestay és
un conjunt d'habitacions al voltant d'un jardí molt ben cuidat, en una zona
tranquil·la, els seus propietaris són extraordinàriament amables i vetllen
perquè la teva estada sigui plaent i no et falti de res que puguis necessitar.
A l'hora d'esmorzar em pregunten que vull prendre i sense dilació preparen un
suculent desdejuni, en acabat, m'acosto a la ciutat que es desenvolupa a
l'istme d'una petita península i zona protegida tant terrestre com marítima.
Deixo la moto al final de la platja i pago la preceptiva entrada per entrar al
parc, com ja és habitual a Indonèsia, els estrangers paguem deu vegades més que
els locals. Aquesta, és una zona boscosa onviuen micos, cérvols i llangardaixos
de bona mida, el passeig és bonic i pujant dalt el turó tens una bona vista de
ciutat i de les dues platges que hi ha cada costat de l'istme. Molt a prop de
la platja i no massa lluny de la població hi ha les restes d'un gran vaixell de
pesca el Viking Lagos que tenia bandera nigeriana i que va ser retingut i
enfonsat per les autoritats d'Indonèsia per pesca il·legal a les seves aigües
territorials. Aquest vaixell que amb la marea baixa queda totalment descobert
s'ha convertit en una atracció turística des del març del 2016. A l'altre
costat de l'istme hi ha el mercat del peix i uns quants restaurants on els
locals poden menjar el peix que prèviament han comprat allà mateix. Jo també
m'obsequio amb unes gambes i uns calamars que estaven d'allò més bo. La tarda
la passo a l'allotjament, llegint i preparant els pròxims dies i al vespre
m'acosto a una zona lúdica que hi ha a peu de platja amb bona oferta de
restauració per sopar molt tranquil·lament al costat del mar.
Deixo la platja i em dirigeixo cap
a l'altiplà central de Dieng, una zona volcànica remota al centre de Java, a
dos mil metres d'altura i amb un clima fresc que et fa abrigar als matins i al
vespre.
Des de la sortida de Pangandaran
fins a Dieng, he tingut bona carretera que no ha començat a pujar fins als
últims trenta quilòmetres, llavors si, un fort pendent fins a arribar al poble.
Avui, no sé si perquè al final del Ramadà tothom ho celebra i es desplaça més
però el trànsit en la totalitat del recorregut ha sigut molt intens i a dins
les poblacions els embussos eren llargs, la conducció en aquestes condicions ha
sigut molt feixuga i gens divertida i he invertit gairebé vuit hores per fer
els dos-cents trenta quilòmetres de l'etapa d'avui. L'arribada al poble ha
sigut una mica decebedor, ja que pensava trobar un ambient més rural i l'he
trobat ple de turistes locals.
Els punts d'interès, de fet, no
estan en el poble sinó en els seus voltants, temples, llacs, cràters i
muntanyes per fer recorreguts de trekkings són els principals atractius.
Aquesta nit he tingut fresca al
llit, la temperatura a la matinada, a aquesta altura, baixa i he hagut de tirar
de la manta per abrigar-me, però a l'hora d'esmorzar ho feia a la terrassa que
em tocava un sol tebi a l'esquena que era molt agradable.
En acabat el cafè, organitzo una
ruta lògica per veure un llac, un parell de temples Indus, un cràter i la vista
d'una vall, tot plegat fa un recorregut de catorze quilòmetres. Només de sortir
del homestay on estic ja trobo el carrer principal de Dieng col·lapsat de
cotxes i motos, avançar és lent i gens agradable, en el desviament del llac
tinc un tram una mica més lliure, és un petit llac dins un cràter amb els
vessants conreats que li donen un aspecte curiós, després segueixo cap a una
sèrie de temples i aquí hi ha un embolic tan gran de trànsit que em costa molt
poder-hi arribar, però al final puc contemplar-los. Són dos temples petits,
però ben restaurats i en un entorn bonic, intento seguir un cop acabada la
visita però ja és impossible, hi ha tanta gent que es mou en qualsevol mitjà
que no cap ja ningú mes. Decideixo tornar al meu allotjament, deixar la moto i
donar un tomb per la rodalia, no m'agraden els llocs tan concorreguts, però en
aquest cas superava l'inimaginable, no he tingut la resposta a l'expectativa
que m'havia creat del lloc però tampoc em sap greu haver vingut, ja que sempre
hi ha quelcom per descobrir.
Les vacances del final del Ramadà
i el cap de setmana han desbordat totes les carreteres, no havia vist mai tanta
gent desplaçant-se a qualsevol lloc amb qualsevol mitjà, les petites motos,
porten fins a tres, quatre i a vegades cinc persones, pots veure una família on
condueix el pare que porta una criatura entre ell i el manillar, la mare a
darrere amb una criatura en braços i un altre al mig de tots dos; camionetes
amb la caixa descoberta portant tanta gent com hi pot cabre dreta i pot ser
algú assegut damunt la cabina; autobusos que no hi cap ni una persona més. Les
normes de circulació, les escrites, crec que han de ser similars a les que
tenim a Europa, ara bé, a la pràctica, no es respecte res o gairebé res; un
intermitent posat no vol dir res, pot ser que et cedeixi el pas o el contrari,
o que gira cap a la direcció on t'indica o a la contrària, o que es para, o el
més probable és que no sàpiga ni tan sols que el té posat. Els vehicles avancen
anàrquicament mentre tinguin un metre per endavant, no segueixen cap carril,
canvien de direcció sense avis i sense motiu aparent, es paren sense mirar si
el que segueix podrà passar i no tenen gens de pressa en pujar i baixar la gent
o carregar i descarregar qualsevol mercaderia al mig del carrer. Paradoxalment,
en un embús de trànsit avancen amb un nerviosisme per anar un metre més enllà
fora de tota lògica i quan tenen un espai lliure per circular fluidament van
extraordinàriament a poc a poc. No puc fer res més que adaptar-me a aquesta
manera de circular, però realment em costa entendre certes actituds.
Amb tots aquests condicionants he
tardat més de tres hores per fer els setanta-cinc quilòmetres que hi ha fins a
Borobudur. Aquí hi ha un important temple Budista del segle VIII, és el més
gran del món. Aparco la moto a una considerable distància de l'entrada, no hi
ha més espai, tot està ocupat per cotxes, autocars i molta gent. El temple està
envoltat per uns jardins molt extensos i molt ben cuidats, a l'esplanada
circumdant hi ha un gran mercat d'artesania, restauració i tot el merchandising
imaginable sobre el lloc on estem. Un corrent humà travessa els jardins i
s'acosta fins a les portes d'entrada per pujar a l'stupa central.
El temple està construït en tres
nivells, el primer amb cinc terrasses de forma quadrada, cada una més petita
que l'anterior; el segon, té tres terrasses més, aquestes de forma circular i
al tercer nivell i últim hi ha, una gran estupra. Al voltant de totes les
terrasses hi ha decoració de baixos relleus i a les circulars, setanta-dos
estupres calades amb una estàtua de Buda a dins. Tot plegat ocupa una
superfície de dos mil cinc-cents vint metres quadrats i la seva estructura
coincideix plenament amb la filosofia budista.
Em costa avançar entre tanta gent,
no hi ha ni un racó que pugui fer una fotografia tranquil·lament, i és difícil
poder gaudir plenament d'aquesta magnífica obra arquitectònica, tot i això
marxo amb una sensació satisfactòria d'haver-hi estat.
A Yogyakarta tinc reservada una
habitació en un homestay als afores i allà em dirigeixo. Em rep la família,
molt amable que m'acomoda a la meva habitació. Estic en un lloc apartat i
tranquil, silenciós que és molt d'agrair després d'estar envoltat tot el dia de
trànsit i de gent.
Amb una mínima planificació per
veure el centre de Yogyakarta, surto a mig matí amb la moto i faig la dotzena
de quilòmetres que em separen del homestay.
Al centre hi ha el palau del
Soltà, una gran mesquita i altres edificacions destacables, però desisteixo de
veure més monuments abarrotats de gent i em deixo portar pels carrers petits de
la ciutat antiga, veig un taller de confecció de marionetes, molt típic a la
ciutat, on en alguns teatres especialitzats fan espectacles amb ombres i amb
les marionetes tradicionals, explicant contes antics de l'illa de Java; més
enllà hi ha una botiga de degustació de cafè d'Indonèsia, el cafè més car del
món, diuen, i ho és, pago gairebé cinc euros, al canvi, per una tassa de cafè,
però la conversa amb la propietària i l'explicació de la producció bé ho paga.
Una producció ben curiosa, per cert, perquè un dels tipus de cafè que
produeixen son de grans que prèviament ha menjat un mamífer de la zona, el
luwak, i que un cop ha expulsat amb la femta, és rentat i tractat. Aquests
grans de cafè, han reaccionat amb la digestió de l'animal i n'ha reduït
l'acidesa i la cafeïna.
Dino al carrer més comercial i
cèntric de la ciutat, Jalan Malioboro, ple de botigues i restaurants, i si,
també molta gent.
Prop de Yogyakarta hi ha una zona
amb abundància de temples, visito el temple hinduista de Ratu Boko, que té
també influències budistes; en realitat és més que un temple doncs el recinte
fortificat contenia un palau i era seu d'un imperi. Data del segle VIII i està
situat dalt un turó ocupant una extensió d'unes vint-i-cinc hectàrees; dues
portes, l'exterior i l'interior, paral·leles entre si i separades uns quinze
metres donen l'entrada als diferents edificis que formen el conjunt, a més del
temple hi ha el de recepcions del rei, les piscines per a gaudi de la cort i
unes coves que se suposa eren llocs per a la meditació.
No massa lluny d'ací, es troba el
temple de Prananbaran, que és el temple hinduista més gran d'Indonèsia, consta
d'un conjunt d'edificis dedicats a les tres deïtats hindús, Brahma, Vishu i
Shiva.
Amb les visites als dos temples he
fet una llarga caminada, tots dos ocupen una gran extensió de terreny i per
fer-te una mica la idea has de dedicar-hi una bona estona. Torno a la ciutat
per dinar i també vull cercar una botiga de fotografia on en puguin vendre una
bateria per a la meva càmera, ja que en vaig perdre una fa dies i vull tenir-ne
una de recanvi, però per més que busco no la trobo i desisteixo. En tornar cap
al guest house una camioneta m'envesteix lateralment en un encreuament de
carreteres, la topada no es violenta però sí que em tomba la moto i jo, salto i
puc aguantar l'equilibri sense caure a terra. No l'he vist, tampoc sé qui tenia
prioritat, penso que ell tampoc sap ben bé que ha passat i un cop consensuat
que no he pres mal dic que no reclamo res, malgrat doblar-se una mica les
defenses, trencar-se un intermitent i abonyegar-se, altre cop, la maleta
esquerra. Tampoc ell reclama res, i ens acomiadem. En arribar al guest house
arreglo l'intermitent, i desmunto la maleta per portar-la arreglar demà.
L'Adrián, el fill de la Catalina, la mestressa, s'ha preocupat de cercar algú
per tornar a posar la maleta en la forma original.
Em llevo aviat i baixo al pati, la
Catalina, està planxant roba, en veurem deixa el que està fent i corre a
preparar-me l'esmorzar, ve també l'Adrián i quedem per anar al taller a les
nou. Mentre prenc el cafè li comento la notícia de l'erupció del volcà Agung, a
Bali i em contesta amb una expressió a la cara de no immutar-se, que això és
normal a Indonèsia, li preocupa molt més la reacció dels governs d'altres
països que alarmin el turisme i que aquest deixi d'arribar al país.
Amb la seva motoreta ens acostem
al taller, no és lluny, però és un lloc sense mitjans, el mecànic agafa les
poques eines que té i amb més voluntat que traça es posa a treballar. El
resultat és suficient perquè la tapa encaixi i tornem cap a casa per preparar
l'equipatge i marxar.
Surto que són ja les onze del
matí, i la ruta que havia pensat, no tindré temps d'arribar a la destinació, no
reservo cap allotjament i decideixo seguir la carretera i parar a mitja tarda a
on em trobi. Passo per terrenys on es cultiva l'arròs, pobles petits i ben
arreglats es van succeint, la carretera és bona i el transit ja ha disminuït
molt dels dies anteriors de vacances pel que avanço tranquil·lament i gaudint
de la conducció i paro a Tulungagung i cerco un allotjament per continuar demà.
De Tulungagung a
l'entrada del park nacional del Bromo, trobo trànsit intens que
no em deixa portar una marxa regular, haig d'estar molt atent a totes
les motoretes que surten a la via principal o que canvien de direcció
sense cap mirament, i els constants canvis de velocitat fan la conducció més
cansada, a partir de l'entrada al Parc del volcà Bromo el paisatge canvia
radicalment, zona de cultius terrassats, boscos i dalt de tot el mar de sorra
que tant em farà patir per travessar-lo, l'asfalt s'acaba quan s'arriba a la cota
dos mil dos-cents cinquanta, aproximadament i segueix fins al peu del volcà per
un terreny planer de sorra negre, fina i seca que dificulta enormement la
direccionalitat de la moto, la meva moto no porta els pneumàtics per a sorra i
a més és molt pesada, en els bancals on la sorra és menys compacta em costa
seguir la línia recta i sovint caic, vaig a molt baixa velocitat i la meva
integritat no té cap conseqüència però jo sol no puc aixecar els gairebé
tres-cents quilos que pesa, per sort, en ser un parc nacional molt concorregut,
sempre hi ha la persona que t'ajuda. Em costa més de dues hores fer la quinzena
de quilòmetres fins al view point,
en molts trams enterro la roda de darrere i l'esforç que fa l'embragatge per
sortir-ne és enorme, sento l'olor de l'escalfament i arriba fins i tot a
fumejar, pateixo per si es trenca en aquest mar de sora; el cansament físic fa
que cada cop em costi més avançar però la perseverança i el no defallir em
porten fins al final. La satisfacció d'arribar i veure el volcà i aquest
paisatge desèrtic que l'envolta és molt gran. Faig unes fotografies, bec,
descanso i gaudeixo del paisatge, abans de continuar.
Probolinggo és a nivell del
mar, i la carretera salva aquest desnivell en uns quaranta quilòmetres, amb un
pendent pronunciat i constant però les condicions són bones i el transit,
aquest cop acompanya millor.
Em quedo dos dies en aquesta
ciutat, no és que tingui res d'especial però tinc temps de sobra fins que
arribi l'Esther a Denpasar i aprofitaré per descansar un dia. A mig matí
m'acosto fins a la línia marítima, el port de pescadors i una zona lúdica a uns
vuit quilòmetres del centre on hi ha un "pier" amb una vista bonica.
En tornar cap al guest house
l'ordinador de la moto em diu que duc una bombeta fosa, ho reviso i és el far
de "curtes", en el primer taller que trobo demano que me la canviïn
però no tenen el model que necessito i a més m'asseguren que a Indonèsia no
s'utilitza aquest model i que no la trobaré, jo porto dels principals
consumibles un recanvi, sempre i li dono la meva per a substituir-la. Més
endavant trobo una botiga de recanvis d'automòbil i demano la bombeta, que em
despatxen sense cap problema.
Hi Jesus, How are you? I'm the Vespa guy in Batu Karas beach (I hope you remember because it was already 1 year ago). I hope you alright out there and good luck for your adventure!
ResponEliminaHello friend!
EliminaHow are you in Java? I hope you are well. This global pandemic has left us all touched.
I remember the day that we met and we shared our passion of travelling on a motorcycle. I enjoyed a lot in Indonesia and I have good memories. In Bali I reunited with my wife and we made route together for Lombok, Sumbawa, Komodo, Flores, up to Timor Leste and then Australia. There we had a setback with the theft of our luggage and, among all, the documentation of the motorcycle, but we were able to request a new one in our country and continue. There she returned home because of her job. I went to South America until in Brazil I had to return hastily home because of the Covid-19.
I have the bike and baggage in Brazil waiting for everything to go back to normal and to continue.
Take care.
Greetings.
Hi Jesus,
EliminaOh my god! I thought I will recieve notification if you were reply my comment.
I just come here because I will do a trip again and suddenly I remember our met in Batukaras Beach. So that's why I'm here to say hello and surprisingly I find that you are already reply my comment! (that means a lot!)
I hope everything is well my friend, I feel sorry about your luggage story in Australia. Have you continue your journey again?
Anyway last year I went to Sumatera trip and blow my Vespa engine in the way back to Jakarta, sadly I have to left my Vespa in Lampung, Sumatera because the engine destroyed very badly.
Tomorrow I will do a solo trip over Java Island from coast to coast with a Honda Win 2005, no vespa anymore.haha..
Wish me luck!
-Angga-
Hello, Angga! Of course I like to have news from people who have shared something, even if it's a time of conversation in front of the sea. What a pity the end of your Wasp, when the motorcycle that we have done many kilometers on it breaks, it seems that it also leaves us a part of us. I hope your Honda will take you wherever you want, think that the important thing is not a big or small motorcycle, but the possibility of traveling with it.
EliminaEnjoy every moment.
I had to leave my motorcycle in Brazil at the beginning of the pandemic for more than a year and return home, but during the month of November and December of last year I went back to look for it, toured South America and returned home with it.
I wanted to take a trip through Russia over the coming months, but the war situation that Putin has unleashed won't allow me to. Possibly, take a trip through eastern Europe.
I hope you're okay.
Greetings.