dimarts, 21 d’abril del 2020

El retorn (Un parèntesi)




La solitud de l'aeroport de Porto Alegre





Sortida de Porto Alegre


Sao Paulo






La flota de Lufthansa aturada a Frankfurt



Em llevo molt més aviat de què necessito per preparar-me per marxar. De fe he dormit molt malament tota la nit i quan ha tocat l'alarma ja estava despert. Demano l'esmorzar, acabo d'endreçar totes les pertinences i baixo cap a recepció perquè em demanin un taxi cap a l'aeroport.
La terminal aèria es buida, gairebé no hi circula gent, les botigues i establiments de restauració estan quasi tots tancats, no hi ha cap cua enlloc, per l'obtenció de la targeta d'embarcament i el pas del control de seguretat sóc l'única persona; a poc a poc quan es va acostant l'hora de partida, l'afluència de gent és una mica més intensa, però res d'especial. El vol surt amb nou minuts de retard i és un trajecte plàcid fins a Sao Paulo on tinc més de sis hores d'espera pel següent vol.
A l'entrada a la terminal de Sao Paulo et prenen la temperatura digitalment i passes tot seguit a les portes d'embarcament. Mato l'espera passejant per la terminal buida i cerco un lloc per menjar quelcom, haig de conformar-me amb un establiment de menjar ràpid on només tenen disponible una mínima part de la seva carta, faig la comanda i m'assec en una taula, només hi ha una altra persona a l'altre extrem de la sala. Menjo, faig cafè i escric alguna impressió al diari.
A l'hora estipulada accedim a l'avió, el meu lloc és al costat de la finestra i penso que no tindré a ningú al meu costat, però m'equivoco, una parella de volum considerable ocupen els dos seients contigus, la dona no para de moure i m'està posant nerviós. Un cop acomodat tot el passatge, la tripulació de cabina redistribueix als passatgers perquè vagin més espaiats, el vol no va completament ple i a mi em donen un seient amb una mica més d'espai als peus i aquí passaré les onze hores i mitja que dura el vol. Anuncien un servei de càtering "limitat" a causa del Coronavirus, serveixen un sopar mínim amb una ampolla d'aigua i un cop retirada la safata, baixen la intensitat de la llum perquè la gent pugui descansar.
Tot i que la destinació del vol és a Alemanya, crec que hi ha poca gent d'aquesta nacionalitat, la majoria són gent de Brasil o d'altres països d'Europa que aprofita aquest vol, dels pocs que hi ha, per tornar als seus llocs de treball o a casa. A l'arribada a Frankfurt desembarquem per grups de deu files de seients cada cop a fi d'evitar cues i aglomeracions de gent al control de passaports. No tinc pressa, al meu vol li falten tres hores i mitja per sortir. Quan passo el control de seguretat em fan la revisió més exhaustiva que mai he vist, no només trec les coses metàl·liques que duc a sobre sinó que em buiden totalment les butxaques i la motxilla.
Durant totes les hores d'espera a les diferents escales, he anat rebent tota classe de missatges de suport i benvinguda de la família, amics i coneguts que em preguntaven sobre el meu retorn i que agraeixo infinitament el seu interès.
           A Barcelona, llogo un cotxe per evitar estacions i trens, enfilo el camí cap a casa sota una pluja intensa, aquest camí tantes vegades fet i tant estrany que em sembla ara, em van fluint els pensaments de molts moments d'aquest viatge, de les diferents estones viscudes, de la gent que he conegut i de la que he deixat que ara retrobaré.
            Pujo l'escala de casa i ens fonem en una abraçada amb l'Esther.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada