dissabte, 25 de febrer del 2023

VIATGE A AFRICA OCCIDENTAL. República Àrab Sahrauí Democràtica



 ETAPA 3

SAHARA OCCIDENTAL (República Àrab Sahrauí Democràtica)





Al Aaiun







Dakhla

 Sopar en un port pesquer


Dakhla



Nouadhibou. Mauritània



La mestressa de l'hotel s'acomiada, en veure'm sortir i em desitja un bon viatge, li dic que he estat a gust al seu hotel i que possiblement a la tornada m'hi torni a allotjar; a fora mentre carrego la moto se'm dirigeix un home en castellà perfecte, em diu que ell és nascut allà a l'època espanyola, que el seu pare era Guàrdia Civil i que els espanyols haurien de tornar, fa una pausa i riu, és un home simpàtic, parla castellà, àrab, francès i possiblement alguna llengua berber, em desitja bon viatge i tot seguit engego la moto i faig via cap a la sortida de la ciutat. A l'horitzó un arc de Sant Martí completament definit diu adéu a la ploguda que hi ha hagut de matinada, es veu encara com cau el núvol de pluja, més lluny, però i fora de la meva direcció, llueix el sol i la temperatura és ideal. Tinc més de cinc-cents quilòmetres d'avorrida carretera plana, recte i desèrtica, entremig no hi ha res, exceptuant la ciutat de Boujdour a on paro per fer un descans i un té, només petits assentaments al costat d'alguna gasolinera i grups de camells que pasturen els rostolls. Això sí, de controls policials n'hi ha a cada poblet i em faig un fart d'entregar el meu passaport i la documentació de la moto, moltes vegades amb molt pocs quilòmetres de diferència.

A Dakhla, final de l'etapa d'avui, faig un passeig pel centre i sopo un peix boníssim. La ciutat és petita i viu principalment de la pesca, malgrat que als afores s'està construint molta infraestructura turística, encara incipient, dedicada al surf i kitesurf.

 

Surto al mateix temps que el sol a l'horitzó de l'Atlàntic en una sublim estampa, però ben aviat apareix una espessa boira i aquesta humitat ho xopa tot, per sort no dura gaire, el sol s'alça i la temperatura puja agradosament. El camí d'avui és molt homogeni, sec i desèrtic, com els anteriors dies, em paro quan trobo una gasolinera, per prevenir, i més endavant simplement per estirar les cames al mig del no-res, fins que arribo a la frontera amb Mauritània. Els tràmits a la marroquina són àgils, els agents amables i només he patit quan introduïen la targeta de registre de la moto a l'ordinador, no fos cas que aparegués una multa, ja que els radars, fixes i mòbils són per tot arreu, però no, he tingut sort. Al costat Maurità ja són figues d'un altre paner..., unes dependències fosques, brutes, mal organitzades, poc tecnificades i una gent que no puc dir desagradable però sí poc simpàtica. Un buscavides, que no em puc desempallegar d'ell, m'acompanya de porta en porta per fer el visat, l'entrada al país i l'assegurança de la moto. Deu euros pel servei...

Ja circulant per carreteres mauritanes, t'adones que ets en un altre país, molt més deixat i en arribar a Nouadhibou, la ciutat on pernoctaré, el caos és absolut. Si comentava anteriorment que al Marroc es conduïa d'una manera especial, aquí és xauxa! Cap norma val, als carrers no hi ha cap llei i això et fa extremar molt la precaució. La ciutat no té cap encant, és un punt de manufacturació del peix i no hi ha cap lloc que sigui digne de visitar. Després d'instal·lar-me surto a comprar una targeta telefònica i a obtenir efectiu en un caixer, ja que a excepció de comptats llocs, tot s'ha de pagar en bitllet.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada